söndag 14 oktober 2012

Skriver några rader bara för att.. Vi har haft en låång dag idag. Har hunnit med en hel del i motsatts från gårdagen. Vid 8 i morse fick jag ett mess "Vaken?" om jag inte var det förr så blev jag det där och då? Min kära "mest kritiska" vän skulle anlända på en snabbvisit med mer eller mindre omedelbar verkan. Jag fick 40 min på mig att fräscha upp:) jag hann städa av gårdagens disk, tvätta av handfat/toalett, plocka lite och snabbduscha. Haha vad gör man inte. Hon fick tydligen vänta 5min utanför dörren, mamman (jag) duschade, och E hade tydligen bemödat sig med att släpa fram pall till dörren för att titta i titthålet ( man öppnar inte är vem som helst, haha det var nytt, bra tycker jag ju i och för sig. Denna gång visste vi ju dock vem det var:) tricksat med låset och lite så. Han måste ha lärt av mig, men så har det inte satt sina spår för än idag.)
Annars ingen ovanligt att jag tidsoptimisten öppnar med andan i halsgropen iförd endast handduk, -Hej, ska bara slänga på mig nått!!
Vi hade mycket att prata om, frukosten dukades upp och kaffe bryggdes och vi kacklade, uppdaterade oss. Mysigt så länge det varade:)
Sen jobbade jag på i samma anda resten av dagen. Hade till och med ett extrabarn i form av grannpojk som stannade hela dagen. Men jag tvättade flitigt tre tider i tvättstugan, upp och ner, fixade lunch och mellis, plockade och donade med Lilleman i vagnen eller springandes runt benen. Alla lekte på fint, bara några avbrott för lite bus emellanåt. Så som hoppade i mammas säng på den nyvikta tvätten, snodde med sig lördagsgodis till gömma och snaskade, och lite så:)
Älsklingen kom tillslut hem och slängde ihop en fantastisk middag som alltid. Kycklingklubbor, grillade rotfrukter och rödbetor, hemmagjord sås med bla. Dijon och vitt vin. Mmm.
Alla var sen så trötta och har tacklat av en efter en. Älsklingen har visst somnat på soffan nu tror jag bestämt. Ska smyga upp och väcka honom, ställa klockan till i morgonbitti och sova några timmar.
Tjing!!

(Dagens enda bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar