måndag 8 oktober 2012

For you!

Lite sovmorgon, eller nja kanske inte egentligen. Mest lång, mysig frukost och mindre stress. För vem bryr sig om hundra år om man inte gör som förskole-personalen säger och kommer klockan nio varje morgon. Jag bryr mig mindre, vill mysa med mina barn lite extra länge, då jag sedan inte kommer se dem för än vid deras läggningstid igen. Det tror jag är nyttigare för dem än en samling hit eller dit. Sån är jag, vissa saker är inte så viktigt för mig. Vad som är "rätt" och "fel" vad man bör och inte bör, får och inte får osv. Man kan ju säga att kanske är det tur att alla inte är som jag. Hur skulle det sluta om alla gjorde som de själva tyckte och inte som sig bör. Måste tillägga att jag i många för mig väsentligare frågor gör precis som sig bör, ogillar orättvisor och dumdristighet så slarvar bara med sådant ingen person kan komma till skada på grund utav. Lite mindre viktiga saker helt enkelt. Ibland slarvar jag även med viktigare saker, men i dem fallen skyller jag på min oförmåga att minnas just dessa saker, tex, När jag kom till förskolan i dag hängde där en "arg"lapp på ett av barnens plats med en påminnelse om att vi måste boka in en tid för samtal typ Nu. Ja ja vi ska, i morgon bitti ska jag skriva upp nån tid där på lappen. På det andra barnets avdelning sa dem att vi hade fått en tid tilldelad oss, den sista att välja på. Funkar också! Hoppas nån av oss kan gå:) kan ju vara en fördel om vi deltar så att säga! Jag är ibland lite av en slarver, möjligen gammalt ungdomstrots som hänger kvar.
Jag promenerade hursomhelst i rask takt till förskolan och hem. Härligt att andas frisk höstluft.
Sedan snabbdusch, smink och race till jobbet där jag ägnade resten av min dag. Med undantag för lunch och snabbis till Beggat ( se fynd längre ner) Kvällen var lite bråkig med trötta barn och lite omställning från 2 till 3. Men alla sover nu sött och jag ska strax joina.
Kram!!

2 kommentarer:

  1. Du skriver fint Ida och jag ääälskar din "slarviga" (din beskrivning) sida ;-)
    / Mette

    SvaraRadera