lördag 13 oktober 2012

Ärligt


Ärligt talat, jag har inte ens hunnit hoppa in i duschen denna lördag.. Har en liten som kräver min närhet dag som natt just nu. Han har enligt min bedömning en släng av separationsångest då han nyligen börjat på förskola, och det är bara närhet som funkar. Han till och med ratar nappen sin som ett förtydligande till mig, att den där kan inte trösta mig mer, och så kastar han argt bort den och påvisar att min närhet är viktig annars skriker jag eller det gör jag lite ändå i ilska och frustration men det går över om en stund, och så håller nätterna på. På dagtid ska man bara finnas på en meters avstånd eller i famnen.
Hans tupplur denna dag blidde i vagnen då vi promenerade ner till centrum för lite friskluft samt lördagsgodis. ( vilket innebar att jag inte hann med något vettigt under tiden eftersom vi inte befann oss på hemmaplan. Annars en ypperlig stund för just lite egentid då dem större barnen klarar av att roa sig själva en stund)
Intensivt men vi har det bra. (jag skulle baara önska lite ledigt från min ledighet. Funkar det mån tro, jag har lite jag skulle behöva hinna med, typ duscha, tavelprojekt, hushållssysslor laga middag och lite så. Frivillig barnvakt kan höra sv sig!?:) nästa vecka har jag en 6dagars (jobb)vecka tämligen så då hinns inte så mycket heller med )
För övrigt ryker vi ihop lite då och då om meningsskiljaktigheter som kan dyka upp om diverse:) sånt man får räkna med som vuxen i sällskap med barn. Vi tänker inte alltid lika, och båda parter vill gärna ha det på sitt sätt... Missförstå mig rätt nu, jag älskar att hänga med mina barn!! Kan vara skönt att vara två vuxna så får man lite avlastning och kan hjälpas åt och hinna med saker bättre.
Vi började dagen med en underbar frukost med allt vad man kan önska, så som nybakade frallor från bageriet, kaffe, goda pålägg, ägg, ja allt mitt bästa. Sen pannkakslunch med sylt och grädde (som stod på önskelistan), slutligen avrundade vi med pizza som Älsklingen köpte med sig efter jobbet. Japp lite onyttig härlig lördag. Heller ej att förglömma, vi hade ju också finbesök av en godvän med sin minsting en stund.
Nu, God natt kära ni!!
Ps. Utan att säga för mycket nu, så tror jag Lilleman tankat så mycket kärlek närmsta dygnet så han verkar lugnare, han ligger här bredvid mig och snusar lugnt och jag tror att vi kan komma att få en lugn natt i natt :)

1 kommentar:

  1. Gullungar på distans "busungar" nära, men ändå kära. PUSS på er! PAN

    SvaraRadera