lördag 25 augusti 2012

En Lördag..


Idag när Älsklingen jobbat har jag rastat sjukling på stan. Vi kikade lite i affärer, åt sushi, drack en kaffe, hade spontant möte med Faster, Fisa, och kusin som varit på bio. Samt hejade på svägerska på jobbet. Mycket trevlig lördags-aktivitet.
Sedan var det dags att lämna tillbaka svåger till syrrorna på Sös.
Nu inväntar jag att klockan ska slå åtta så att jag kan plocka upp honom på jobbet. Lilleman sover sött i sin bilbarnsstol och jag har så där lagom ont i fötterna (det är nämligen inte var dag jag springer runt i högklackat, när risk oftast finns att jag kan komma att behöva jaga flyende barn. Passar alltså på en dag som denna)
men nu rör jag mig alltså helst inte en meter i onödan. Har satt mig bekvämt här i Lilla skrutt-i-bang-bang och bloggar via telefonen för att få tiden att gå:) Funderade ett ögonblick på att våldgästa någon vän men insåg att det kanske inte skulle vara så uppskattat mitt i Lördagsmyset att jag dyker upp som gubben i lådan, (eller gumman kanske!)

Ungefär precis där dog min mobila underhållning och då även mitt sätt att bli kontaktad/kontakta Älsklingen (Så jag körde till hans jobb och var lite tidig så jag underhöll mig med en bok) Han i sin tur undrade varför jag inte ringde men tänkte att jag kanske låg hemma och sov så struntade i att göra någon större efterforskning utan tog bakvägen och började traska hem, tiden gick och jag började undra var han höll hus, så stapplade motvilligt ut för att undersöka saken, varpå jag får veta att han gått till fots hemmåt för en kvart sen. Ahh jag som suttit i bilen över 2 timmar nu för att vara snäll och plocka upp honom.
Ja ja, hittade honom längs vägen, handlade lite, och väl hemma åt vi en god middag och kollade på en bra film.
Hoppas ni också hade en trevlig lördag.

/Ida-Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar