söndag 17 juni 2012

Lördag

Storhandling, kalasmöte, tvättning, städning:) ja ungefär så.
Hur gör man?Jag vet inte hur det normalt sett fungerar! Men så här fungerar det för oss; Jag gillar inte att göra saker själv, så jag tvingar med hela familjen på (i detta fall) storhandlingar, vilket kan gå mer eller mindre bra, som jag nämnt tidigare. Idag gick det hyfsat tyckte jag, men den åsikten delade inte riktigt min käraste. Han blir tydligen super-stressad, och tycker nog att jag måste ta och lära mig att göra saker själv, alt. låta honom göra det själv. Jag gillar dock också att ha kontroll, strosa, plocka lite vad som faller mig in. Medan han till motsatts följer listan slaviskt (vilken jag då måste sitta hemma å knåpa ihop, och missa massa viktigt) Ni hör ju själva, det är som gjort för att bli krångligt. Det tog i alla fall 2 timmar exakt från att vi parkerade till att vi var ute igen:) och då hade vi dessutom bara 2 barn med oss. Jag handlar ju såklart själv ibland, och så även kärleken. Men jag tycker det är mysigare att göra saker ihop. :) så jag tänker nog fortsätta krånglet lite till. Men i stället strukturera upp krånglet. Strukturerat krångel! Ja så får det nog bli, allt är lättare om det är under struktur, kanske, så tycker jag i alla fall idag. :*

1 kommentar:

  1. Inez Rooockar, jag tar med henne på lite festivaler snart ;)

    SvaraRadera