fredag 22 juni 2012

Allt har sin tid.

Kanske inte den bästa, förhoppningsvis inte den sista, midsommar jag haft.

(Någon kanske just nu sitter och dinglar med bena på en brygga, någon annan smuttar på ett glas rose, en tredje kanske lite för full söker febrilt efter sitt livs kärlek, den fjärde kanske just funnit den utan att veta. Vad än må hända så har allt sin tid.)

Själv har jag en sambo som detta år fick sin beskärda del av arbete.

Äldsta sonen fick hänga med sin pappa och bonusmamma och fick därmed ett fint midsommarminne, med bland annat sill-lunch, jordgubbar med mjölk och fiske.

Vilket i sin tur betydde att jag blev själv med de två yngsta trollen.

Så här i efterhand så kan jag ångra att jag inte begav mig till en midsommarstång med picknick och dans etc. tidigt, som jag planerat.
Sambon lovade innan han gick och la sig på morgonen att han skulle kliva upp tidigt så vi gemensamt kunde gå någonstans. Även om han mycket riktigt klev upp tidigt, så räckte tiden inte riktigt till för allt.
Så vi missade dans och picknick i gröngräset för att i stället åka och kompletterings-handla och sen skynda hem för att hinna äta tillsammans innan det var dags att "gå på igen" ( svärmor fick ju också lite firande i och med detta)
Jag borde förberett handlingen så allt var klart när Älsklingen vaknade.
Men då var det här med att handla själv hmm..och så trodde jag att vi skulle hinna med allt.

Jag och barnen hade mys-frukost som varade säkert två timmar, softade lite till Sommarmorgon och gjorde oss i ordning i godan ro, (jaa med lite avbrott för diverse bråk om klädval, tallriksval, yogurtmängd, ätning i soffan, med en tre-och-ett-halvt-åring berikad med väldigt stark vilja och sylvassa stämband som används i tid och otid)
Plötsligt var klockan mycket...Jag borde ha lärt mig.. Men men..

Ingen verkade i slutänden missnöjd, och det vi kanske saknade som lite blommor, picknick och kluckande av vågor å så, får vi ta igen under sommaren.

Är man trebarnsfamilj i arbetarklass så kan det ju se ut så här, att en måste jobba ibland. Men det blir vad man gör det till. Jag är lite dålig på att göra det till, bara.

Övrigt; Allergin från hell har drabbat mig och det tär på mina krafter. Så inget mer än nödvändigt har blivit gjort senaste dagarna.. Har klivit upp med trollen och klivit i säng med dem. Alltså noll egen tid.
 Medan någon dansar på borden roar vi oss med detta, mitt i natten.. Allt har sin tid... Missförstå mig rätt, Jag Älskar min tid, ska bara försöka lära mig att nyttja den på rätt sätt, för att maxa mina förutsättningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar