onsdag 19 september 2012

Storbarnsdag

Samtal med fröken på min lediga dag gjorde att jag valde att vara med i skolan idag, för att se hur min stora kille har det om dagarna. Kanske lite färgat av mitt besök, men i det stora hela bra, av mig att döma. Sen var vi en sväng om biblioteket och bytte ut några böcker. (bättre sent än aldrig) och avrundade med en fika på Café Tornhuset. Mysigt! farbror B var också med.
Dagen avslutades sedan på de mindre barnens förskola med gårdsarbete, alla föräldrar som kunde var där och bidrog med diverse arbete:). Farbror B och ( och jag) målade en lekhörna. Det bjöds på korv till alla och barnen lekte. Sedan hemgång, plockade älsklingen på jobbet och slängde ihop blodpuddings-middag med stekt fläsk, rårörda lingon, och riven vitkål:). Alla barnen fick duscha/bada och hoppa i säng. Ungefär där och då snarkade jag också. Nu har jag varit uppe och borstat tänderna osv. och passar alltså även på att blogga lite:)

På hemmafronten har jag lite pågående processer så som en tavelvägg, målning av skoställ och lite småfix.

Sleep well!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar